fredag 1 juni 2012

Röd som en kräfta!

Nu är vi hemma från vår tur till charleston. Det var väldigt spännande men väldigt roligt! Vi körde direkt till folly beach och solade och badade några timmar. Vattnet var både varmare och saltare än hemma och det hade mycket kraftigare vågor, men det var roligt att bada i:) sen kollade vi på en gammal fyr innan vi gav oss på att försöka hitta vårt hotell. Det blev en lång resa med många turer på samma väg, en gnisslande bil och mycket trafik och förvirring. När någon i bilen säger: oh god, we're gonna die! vet man att man är ute på äventyr. Efter ett par telefonsamtal tog vi oss iallafall dit oskadda och kunde duscha av oss allt saltet. Det var då jag och c upptäckte att vi hade bränt oss - igen! Rejält också. Jag har lyckats bränna mig i naveln och camillas ben är vita på vissa ställen och röda på andra. Det ser väldigt roligt ut. Efter detta gav vi oss iväg till en restaurang för att äta. Det blev räkor och något som heter fried grits. Sen körde vi och kollade lite i charleston, och på grund av att typ alla vägar var enkelriktade hamnade vi vilse igen. Eller, vi visste precis var vi var men inte hur vi skulle ta oss därifrån. Till slut lyckades vi i alla fall och vi däckade ganska snart på hotellet. Idag åkte vi häst och vagn och fick höra massa historia om staden. Bland annat att den är den 5:e mest hemsökta i Amerika. Vi gick också på en sorts marknad innan vi körde hem igen. Denna gången utan större missöden:) hoppas alla har det bra hemma!!!

1 kommentar:

  1. Haha! Tur att ni klarade er oskadda! Ni verkar ha det väldigt bra och lite avundsjuk är jag allt. Nu är dock skolan slut så nu blir det slappa(och jobb) även för mig. Vi har bestämt att både jag och Matte ska ha semester vi 25 också vilket innebär att vi går på två veckors semester om TVÅ veckor. Jag hoppas bara att vädret blir bättre. I morse HAGLADE det! Saknar er! Puss och kram

    SvaraRadera