måndag 3 september 2012

Ett nytt kapitel

Nu är det väldigt längesedan jag skrev här, vilket beror på att jag inte har haft så mycket att skriva om. Nu börjar det dock hända saker. Ett nytt kapitel av livet har tagit sin början. Jag har flyttat till Lund och bor för allra första gången ensam, vilket känns både spännande och skrämmande. Jag börjar komma i ordning men det tar sin lilla tid att packa upp allt, speciellt som skolan börjar imorgon och vi har nollning i två veckor framåt.

Nollningen smygstartade lite igår, vilket var skönt eftersom jag har träffat de flesta inför uppropet imorgon, så jag slipper vara lika nervös som jag skulle varit annars, men lite pirrigt är det såklart ändå. Igår blev vi uppdelade i tre olika lag med olika musikstilar som tema. Mitt lag har country. Vi fick en liten rundvandring bland de lokaler vi kommer att vara i, vilket var väldigt bra. Dagen avslutades med grillad korv, och efter det fick vi också lära oss en dans som vi ska uppträda med på sittningen på fredag. Vi får väl se hur det går!

Idag har jag vågat mig på att cykla bort till Helsingkrona för att skriva in mig, och jag insåg att min cykel verkligen är kass, vilket är en dålig kombination med uppförsbacke till skolan, men jag får väl se till att skaffa mig bättre kondition helt enkelt. Jag hittar iallafall hyfsat nu. Tacka vet jag GPS i telefonen:)

Det var allt för denna gången. Jag skriver mer senare om vad resten av nollningsveckorna har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar