söndag 1 september 2013

Installerad på korren

Jaha, nu har jag ignorerat min blogg alltför länge igen. Det är nästan, men bara nästan, ett år sedan mitt senaste inlägg. Där lovade jag tydligen att jag skulle berätta mer om nollningsveckan. Jodå, så att eh... inspirationen att skriva har inte precis varit på topp, men nu  kör vi igen.

Jag har precis flyttat in på korridoren Lejonklippan. Läskigt! Det första jag hörde när jag öppnade bildörren var tjo och tjim från LTH-nollningen. Det märks att man är tillbaka i studentlivet! När jag väl blev ensam stannade jag på rummet och packade upp samtidigt som jag lyssnade på ovannämnda nollor. Vem behöver Spotify när man kan höra falska snapsvisor istället??

Efter en del uppackning låg jag mest och drog mig inför att sticka och handla. Det lät som det var folk i köket så då skulle jag säkert springa på dem! Till slut kom jag iallafall i väg och väl tillbaka träffade jag på några korridorare i köket, och det var faktiskt ingen som bet mig!

Klockan nio skulle det vara korridorsmöte men innan dess hann jag ta mig en dusch. Spännande upplevelse det där. Först och främst, vem kommer på idén att sätta strömbrytaren utanför badrummet?? Jag borde ha lärt mig det vd det här laget eftersom jag trots allt har varit här en del gånger innan, men varje gång letar jag efter den inne i badrummet. Någon gång ska jag väl lära mig. Duschen är väldigt liten med duschdraperi, vilket betydde att halva badrumsgolvet var fullt med vatten nr jag var klar och att jag skar mig när jag rakade benen:( Detta vägdes dock upp av att det var bra tryck på vattnet. Det är viktiga grejer det här!

Korridorsmötet gick bra, trots att jag nojjade mig över när jag skulle gå ut. Ska man komma prick nio och riskera att de hunnit börja eller ska man komma tidigt och riskera att behöva sitta där själv som ett fån? Jag känner att jag borde döpa om bloggen till överanalysera mera:S Det visade sig iallafall att de knackar på ens dörr när det är dags för mötet, så jag hade inte behövt oroa mig...

Hur som helst var alla väldigt trevliga och det bjöds på glass och varm bärsås. Vi blev tilldelade olika köksuppgifter. Jag ska ansvara för att hålla rent microvågsugnarna, vilket tydligen ska vara en ganska lätt uppgift. Alla verkar överlag måna om att det ska vara rent i köket och att alla tar undan efter sig, så det här ska nog inte bli några bekymmer. Mottot är ju trots allt Hakuna Matata!

Imorgon börjar första dagen på termin 3. Vi får väl se hur det går, men mer om det i nästa inlägg (förhoppningsvis!) Ha det bra alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar